تاریخ انتشار: چهارشنبه 1403/08/02 - 23:07
کد خبر: 520550

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) خطاب وزیر علوم مطرح شد؛

کم‌اعتنایی به جوانان یکی از معضلات کار تشکیلاتی است/ بانوان باید در تصمیم‌گیری‌های مهم کشور دخیل باشند

کم‌اعتنایی به جوانان یکی از معضلات کار تشکیلاتی است/ بانوان باید در تصمیم‌گیری‌های مهم  کشور دخیل باشند

از آنجا که نامه‌ای که تقدیمتان می‌شود، توسط عده‌ای از دانشجویان و فعالین جنبش دانشجویی نوشته شده، لازم می‌دانیم نکاتی را در همین موضوع ذکر کنیم. مسائلی را ذیل برخی مشکلات رایج در این دانشگاه بیان می‌کنیم. 

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) خطاب حسین سیمایی صراف وزیر علوم در پی حضور وی در دانشگاه الزهرا(س) نامه‌ای نوشت که در ادامه متن آن را می‌خوانید: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

جناب آقای دکتر سیمایی صراف، وزیر محترم علوم
سلام‌علیکم؛  

 یقینا مطلع هستید که دانشگاه الزهرا(س) بزرگترین دانشگاه تک جنسیتی ویژه بانوان در کشور است. با این همه بزرگترین مشکل عدم توجه مسئولین به این دانشگاه است. 

از آنجا که نامه‌ای که تقدیمتان می‌شود، توسط عده‌ای از دانشجویان و فعالین جنبش دانشجویی نوشته شده، لازم می‌دانیم نکاتی را در همین موضوع ذکر کنیم. مسائلی را ذیل برخی مشکلات رایج در این دانشگاه بیان می‌کنیم. 

1.کم اعتنایی به جوانان یکی از معضلات کار تشکیلاتی است جوان‌گرایی در بیانیه گام دوم انقلاب خوب فهمیده و عمل نشده‌است در کار سیاسی باید معنای درست جوان‌گرایی فهمیده و برای آن برنامه‌ریزی شود.

2.بانوان و به خصوص بانوان فعال در تشکیلات  باید در تصمیم‌گیری‌های مهم دخیل باشند جامعه ایران، آن جامعه شصت سال قبل نیست. زنان ایران در تمامی عرصه‌های مهم و بزرگ کشور نقش دارند، ولی باید زمینه بیشتر حضور زنان را در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌های تشکیلاتی فراهم کرد.  زنان باید در مسائل و تصمیم‌گیری‌های کشور دخالت کنند.

3.من باب انجام فعالیت‌های فرهنگی توقع آن است که انجام این قبیل فعالیت‌ها به عهده دانشجویان سپرده شود چراکه دانشجویان دارای فکری خلاق، خیال پرداز و پیش برنده هستند و اگر تمام تلاش مسئولین آن است که رضایت عمومی افزایش یابد و آنچه در سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد، نشان داد تا زمانی که دانشجوبان فعال نباشند و به گوشه‌ای رانده شوند و فضای دانشگاه را در دست نداشته باشند؛ جریان‌های منحرف رسانه‌ای می‌تواند اذهان دانشجویان را در دست گرفته و فضای جامعه را متشنج نمایند. 

معاونت فرهنگی در دانشگاه‌ها نباید تبدیل به رقیب جدی تشکل‌ها در دانشگاه تبدیل شود، طبیعی است که اگر معاونت فرهنگی از تشکل‌ها حمایت کند مقبولیت از طرف میهمانان بیشتر خواهد بود و این پشتیبانی می‌تواند سختی کار تشکیلاتی را اندکی کمتر کند. 

4.آنچه که به طور معمول در تمامی تشکل‌ها خصوصا تشکیلات‌های مستقل مثل انجمن اسلامی دانشجویان اتفاق می‌افتد مسئله بودجه این تشکیلات است. برای مثال در نشریات انجمن اسلامی تحلیل‌های روز جامعه توسط دانشجویان نوشته می‌شود؛ یا امکان چاپ نشریات وجود ندارد با اگر قرار بر چاپ باشد تعداد محدودی کم‌تر از انگشتان یک دست به دلیل مسائل مالی چاپ می‌شود. 
اما نشریات سیاسی چیزی‌است که چاپ نشدن آن قطعا معایب و ضررهایی خواهد داشت که این ضرر بیشتر از عبور از خط قرمزهای سیاست و مدیریت سبز در دانشگاه است. 
هنگامی یک تشکل به دلیل مسائل مالی نتواند فضای سیاسی و اجتماعی دانشگاه و در مرحله بعد فضای جامعه را متاثر کند، طبیعتا دانشجویان و مردم به سراغ تحلیل‌های نادرستی خواهند رفت که اذهان و افکار را مسموم می‌نمایند. 

من باب همین موضوعات از شما خواستاریم تا توجه بیشتری به تشکیلات و بانوان فعال در تشکیلات سیاسی داشته و خواسته‌های ما را به گوش سایر مسئولین رسانده تا بلکه گره‌ای از گره موجود در دانشگاه‌ها باز شده و پیشرفتی حاصل شود.

و من الله توفیق
والسلام‌علیکم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تردد روان و پرحجم در معابر پایتخت
اقتدار ایران، دشمنان مام میهن را زبون و خوار می‌کند
اطلاعیه قرارگاه پدافند هوایی کشور
بالاخره دانشگاه تهران تخلف کرده یا نه؟ / برگزاری بزرگترین جشن ازدواج دانشجویی / سلام ۱۳۰۰ نودانشجو
حمله مستقیم رژیم صهیونیستی به بیمارستان «کمال عدوان» غزه
ضرورت راه‌اندازی بیمارستان در مناطق جنگ‌زده لبنان
موج جدید توحش رژیم صهیونیستی در لبنان
حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به سرزمین‌های اشغالی
جزئیات سفر نظارتی اعضای کمیسون امنیت ملی به جزایز سه‌گانه
حزب‌الله شهادت «حسین علی هزیمه» را تایید کرد
تأثیرات مثبت اقدامات شورای فقهی بانک مرکزی بر کاهش نرخ تورم
کشته و زخمی شدن ۱۰ نظامی صهیونیست در کمین مرگبار حزب‌الله
رئیس‌جمهور وارد تهران شد
پزشکیان: توطئه آمریکا به مرور خنتی خواهد شد
حمله پهپادی به پادگان «راموت نفتالی»/حمله موشکی به پایگاه «نشریم»
پوتین: نگران اوضاع خاورمیانه هستیم/ با ایران تماس مستمر داریم
حزب‌الله یک جنگنده و یک پهپاد «هرمس۴۵۰» صهیونیست‌ها را فراری داد
پزشکیان روسیه را به مقصد تهران ترک کرد
جریان ریشه‌دار حزب‌الله لبنان را نمی‌توان با ترور سرانش تضعیف کرد
حزب‌الله قوی‌ترین مدافع لبنان در برابر طمع ورزی رژیم صهیونی است
چهارم آبان ماه روزی تلخ در تاریخ ایران و بهبهان +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top